healthbyu.blogg.se

Testar något nytt!

Kategori: Allmänt

När man bara får en idé helt plötsligt, då är det lika bra att ta tag i det och testa. Vad kan gå fel? 
Jag har väldigt sällan läst någon blogg över huvud taget, så hur funkar detta egentligen? 
Idag var bara en sån dag när jag kände att det kanske är detta jag behöver just nu i livet, ventilera lite olika saker som bubblar runt i skallen.
Jag pluggar till sjuksköterska och det handlar mycket om etik vilket verkligen kan väcka frågor. Det handlar även mycket om hälsa ur olika perspektiv, och hälsa är ett av dom största begreppen i vår vardag egentligen. Dock tycker jag att vi ofta inte värdesätter det som vi borde, vi funderar inte över vad som är hälsa för oss själva. För vad som är hälsa för mig är förmodligen inte vad som är hälsa för dig. 
För mig har detta hälsa blivit viktigt och jag har börjat värdesätta det och jobba för vad som är hälsa för mig. För mig handlar det bland annat om att finnas där för och vägleda andra till att uppnå hälsa, vilket kanske är tur med tanke på mina yrkesval -undersköterska, massageterapeut, friskvårdsterapeut, PT och nu då sjuksköterska. Så många dagar har jag fått möjlighet att hjälpa människor med något i deras liv och det känns så himla bra. Men nu, när jag pluggar, får jag inte samma möjlighet att träffa alla dessa människor, så nu kände jag att jag måste testa något nytt, så får jag se vart det leder! 
Kommentera inlägget här: